Додаткові завдання на канікули

Українська мова
Згадай , на якій темі ти  зупинився? Це - будова слова.
Пропоную тобі виконати тестове завдання № 1:
1. Вибери  правильну відповідь:
Незмінна частина слова – це …..
А) корінь;
Б) закінчення;
В) префікс.
2. Вибери правильну відповідь, щоб закінчити висловлення.
Основа слова складається з таких частин:
А) префікс, корінь, суфікс;
Б) префікс, корінь, суфікс, закінчення;
В) корінь, префікс, закінчення.
3. Вибери слова, які складаються тільки з кореня і закінчення:
А) житній, дерево, робота;
Б) весна, праця, поле;
В) заніс, риба, сніги.
4. Знайди і викресли зайве слово:
Мило, мильниця, милуватися, мильце, мильний.
5. Позначити будову слів:
Розписка, березовий, носик, прибіг, клас.

А) відлетів, школярка, прегарний;
Б) пришкільний, посадка, висівки;
В) місточок, книжковий, записник.

Тестове завдання №2     
                                 
1. Утворити спільнокореневі слова з протилежним значенням:
        Крилатий -
          Виліз -

2. У поданому словосполученні замінити слова на пестливі. Познач в них суфікси:          Білий пес -

4. Скласти слово з частин слів:

        Префікс від слова        під’їхав
        Корінь від слова           водичка
         Суфікс від слова          лісник

5. Прочитай. Визнач префікси і прийменники. Запиши правильні речення.

        Човен (від)плив (від)берега.
        Марійка (на)писала (на)конверті свою адресу.
        Діти (до)їхали (до)бабусі автобусом.
                                            
Продовжимо вивчати тему «Будова слова». Я пропоную порівняти слово осінь, в реченнях:
Прийшла красуня осінь. Щедрі дари в осені.
Що ж відбулося у слові? А відбулося чергування звуку  і  на  е.
Ще один приклад:  Осінь приносить людям  радість  і легкий смуток. В різнокольорове  вбрання одягає осінь природу - і додається людям радості.
А яке чергування відбулося в слові радість? Крім чергування голосних у деяких слова може відбуватися чергування приголосних звуків.
Наприклад:            
Друг – друже – друзі                        г –ж – з
Вухо – вушко – у вусі                      х – ш – с
Козак – козаче – козацький            к – ч – ц

Тестове завдання №1.
1. Змінити слова, що в дужках так, щоб у коренях відбулося чергування голосних. Підкреслити букви, що чергуються:
        Письмовий (столи) –                     Пухнастий (коти) –
2. Зміни слова, щоб у коренях відбулося чергування приголосних. Визначити основу і корінь:
        Бібліотека –                                   Дорога –
3. Прочитай слова в першому стовпчику. Запиши їх у другий стовпчик, змінюючи звуки буквами:
        моло[д']ба –                                   ле[х]кий –
        кі[х]ті –                                           про[з']ба –
4. Вставити пропущені букви:
        Про…ьба, ми…тить, моло…ьба, ні…ті.
5. Зміни слова, щоб у коренях відбулося чергування приголосних. Визначити основу і корінь:
        Яблуко –                                                Нога –                                                                
6. Вставити пропущені букви:
        К…л…ндар, к…шеня, д…ректор, оч…рет, к…р…дор, …бр…кос, …п…льсин.
В завданні №6  подані словникові слова. Їх  правопис яких треба запам’ятати і можна  перевірити  по словнику.
Але є слова, в корені яких зустрічаються  ненаголошені голосні. Ці слова можна перевірити. Треба змінити слово так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним.
Тестове завдання №2.
Дібрати до поданих слів перевірні. Вставити пропущені „е”, „и”:
        м…довий –
        в…с…литься –
2. Вибери групу слів, у яких пишеться буква „и”:
        А)т...хенько, д...хнути, п...ляти, в...ликий;
        Б)н...зький, р...балити, кн...жковий, л...повий;
        В)ш...рокий, в...шневий, в...село, ш...поче.
3. Вставити пропущені букви:

        Пш…ниця, п…нал, в…дмідь, в…рблюд, м…телик, т…л…фон, ч…р…вики.
4. Познач групу слів, у коренях яких ненаголошений [е] не перевіряється наголосом:
        А) гор…зонт                  Б) в…сняний                    В) т…лефон
             с…гнал                           з...рнина                            д...ржава
              д...ректор                       т...пленький                       ок...ан
              кр....ниця                       з...лений                             г...рой

                                              
                                               Математика
Розв'яжи задачі

1.Улітку хлопчик доглядав 34 яблуні, а груш на 17 більше. Скільки всього дерев доглядав хлопчик?

2.Улітку перша дівчинка доглядала 14 телят, друга 17, а третя на 9 менше, ніж перша і друга разом. Скільки телят доглядала третя дівчинка?

3.У мішку було 50 кг картоплі. На обід витратили 34 кгкартоплі. На скільки кілограмів більше витратили картоплі, ніж залишилося?

4.У  новому  будинку 66  квартир.  З  них   12  однокімнатних, 22 двокімнатні, а решта — трикімнатні. Скільки трикімнат­них квартир у будинку?

5.У 1 класі 22 учні, в 2 класі 28 учнів, а в 3 на 20 учнів менше, ніж в 1і 2разом. Скільки учнів у 3 класі?

6.Для виготовлення 100 кг морозива пломбір потрібно 20 кгцукру,
13 кг молочного жиру, а решта -    води. Скільки кілограмів води потрібно для виготовлення 100 кг морозива пломбір?

7.Коли з вантажного автомобіля розвантажили 23 мішки жита і 18 мішків пшениці, то на ньому залишилось 14 мішків вівса. Скільки всього мішків зерна було у кузові автомобіля?
8.У   книжці   72   сторінки.   Леся   прочитала   восьму   частину книжки. Скільки сторінок їй залишилося прочитати?
9.У буфет привезли 8 ящиків груш по 9 кг у кожному і 4 ящики яблук по 7 кг у кожному. На скільки кілограмів більше привезли груш, ніж яблук?
10.За 8 годин роботи  майстер виготовив 56 деталей . Учень за 1год роботи виготовляв на 4 деталі менше, ніж майстер. За скільки годин учень виготовить 18 деталей ?
Знайди суму та різницю чисел письмовим способом
531 і 284;               479 і 340;               385 і 257;             593 і 204.
Знайди значення виразів
Знайти значення виразу а • 6 + 3, якщо а = 3.
Знайти значення виразу а • 8 + 8, якщо а = 2.
Знайти значення виразу а • 7 - 6, якщо а = 4.
Знайти значення виразу а • 9 - 12, якщо а = 3.
Склади рівняння і розв'яжи
Невідоме число збільшили на 7 і одержали 12. .
Невідоме число зменшили на 7 і одержали 12.
Невідоме число збільшили на 12 і одержали 17.
Невідоме число зменшили на 12 і одержали 7.

Розв'яжи
400+6          489+26              19∙5-4∙8
700 + 30       648-1                 54:9 + 48:8  

Порівняй вирази

703…307           8м50см…8м5дм

406…600           28дм….8м2дм


Розв'яжи приклади
50 - 27 : З           4∙3+2∙4                     (100 - 44) : 7  
(ЗО - 27) ∙ 9      2 • 9 + (27 + 12)       47 - 29 + 49 : 7


Немає коментарів:

Дописати коментар